Header

 

Nytt i träningsgarderoben från Better Bodies 

Har införskaffat mig en ny tröja från Better Bodies, denna heter Baseball Tee och finns att köpa på olika fitnessbutiker. Otroligt snygg till gymmet men funkar också till mjukisbyxan! Den är inte helt funktionell i materialet, så därför finns risk för svettlökar, haha! Hur som helst, tröjan som helhet me like! :)  De höga strumporna var också så snygga, dock har jag inte provat de ännu så jag får återkomma kring hur de är. xx

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - Click here

Likes

Comments

Vilken fartfylld helg med både mässan FIT FOR LIFE  (Fitnessfestivalen och Allt för hälsan). Även svärföräldrarna är här och hälsar på. Dagens middag inspirerades av Thanksgiving och jul med kyckling i ugn och en matig sallad med grönkål. Jag måste verkligen lägga upp receptet på denna rätt! Dessutom har jag hunnit med att laga matlådor, pynta och fixa lite i lägenheten. Dessutom har jag lyckats rensa träningsgarderoben och sålt massvis med träningskläder. Så kul att kunna sälja så att de kommer till användning samtidigt som man får en peng tillbaka. Jag har valt att sälja via Facebook. Lite osmidigt men det går eftersom att det är många som hör av sig. Hoppas er Söndag har varit fin! x Denana

Likes

Comments

Vardag

God morgon fina läsare! Denna dag, och vecka, kickar vi igång med en lista om kost, träning och hälsa. Så får ni chansen att lära känna mig lite bättre och hur jag tänker kring dessa frågor. :)


LISTA // Lär känna mig – kost, träning & hälsa

I mina öron när jag tränar?
Om jag ska lyssna på musik när jag tränar är det oftast någon podcast som jag lyssnar på från Going Quantum (https://soundcloud.com/goingquantum), Monstercat, Hardwell, Dada Life och Tommy Trash m.fl. Annars brukar jag lyssna på egen träningsplaylist som jag har på Deezer. Jag är inte så kräsen heller men det måste vara bra beats. Det är inte alltid jag lyssnar på musik när jag tränar eftersom att jag tycker att det fungerar lika bra utan också. En favorit då.... hmm?

I min träningsväska?
Mina träningsskor från New Balance om jag gärna styrketränar i, Blender Bottle med ett flertal Prostuck som jag fyller dagligen och tar med mig i väskan, återhämtningsmål (riskakor och vassleprotein), trådlösa hörlurar från Jabra, pulsklocka M400 från Polar, och såklart en massa andra småprylar (tex 100 hårsnoddar och utifall-att-saker) :)

Favoritmuskel?
Under våren och sommaren älskade jag att träna axlar. Det är fortfarande kul men i dagsläget är jag superpeppad när jag tränar alla muskler. Jag måste ändå säga att jag har börjar gå tillbaka till en ben-period nu igen och uppskattar de passen allt mer. När jag börjar tappa fettet och musklerna blir allt mer synliga tycker jag också att ryggpassen blir extra roliga. Ben, axlar och rygg är mina favvos!

Mål med träningen?
I höst och vinter gör jag en satsning att försöka komma i min allra bästa form. Min plan dit känner jag mig trygg med och det är så peppande. Såklart kommer det bli en utmaning men jag är redo att gå utanför comfortzonen. Utöver det tränar jag för att det är så sjukt kul och jag mår bra av det!

Favoritövning?
Framåtlutad axellfly/hantelyft åt sidan är en axelfavorit, enhantelsrodd och rak latsdrag är två ryggfavoriter och den klassiska knäböjen är benfavoriten.

Favoritmat?
Medelhavsmat! Grillad färsk fisk och skaldjur (t.ex. tonfiskfilé) med ugnsstekt potatis och grillade grönsaker. Mums! Jag gillar fräsch mat med färska råvaror.

Mina inspirationskällor?
Min sambo är helt klart min inspirationskälla! Jag har flera okända inspirationskällor som jag inte vet vad de heter. Jag har ingen särskild förebild heller. Dock vet jag inte om det är bra eller dåligt. Jag känner mig motiverad och inspirerad trots det! :) 

Då mår jag som bäst?
Efter lite egentid med hemmaspa, ett grymt träningspass och kvalitetstid med sambo, familj och vänner.

Favoritkonditionsträning?
Intervallträning, t.ex. intensiva tabataövningar, sprintar i uppförsbacke osv. 

Favoritidrott?
Jag har tränat en rad olika sporter när jag var yngre. Boxning är min favoritsport som är allsidig, tufft och utmanande. Simning är nog min andra favorit.

Mitt bästa kosttips?
Att äta det som naturen bjuder på, dvs mycket grönt och färska råvaror tillsammans med en proteinrik råvara. Med ren och enkel mat kommer man långt och kan få ihop smakrika och mättande måltider genom att kombinera olika färska råvaror. Försök att se över vad du äter och bli medveten över vad du äter, hur mycket och varför du äter det. Oftast behöver vi inte göra en 360 graders vändning utan det räcker med att byta ut några saker mot bättre allternativ - beroende på vad ditt mål är. 

Favoritmellis?
Jag är mer av den salta typen :) två stekta ägg på två st knäckebröd med färska grönsaker och örtsalt! Yum!

Då tränar jag allra helst?
Jag tränar varierat (morgon, lunchtid och kväll) beroende på hur min dag är planerad. Om jag får välja tränar jag helst vid 18-tiden eftersom jag älskar att träna, duscha hemma, hoppa in i myskläderna och äta middag framför någon serie eller så! :P Otroligt avkopplande!

Favoritlivsmedel?
Kaseinproteinpulver, alltså jag älskar kaseinpudding till gröten eller som kvällsmål! :) Jo jag vet, hehe, det är inte cleant men allt annat under dagen är totalt cleant! 

Mitt motto?
Träna för att det är roligt, ät för att det är gott och sov för att det är skönt! En kropp som mår bra ser också bra ut, så sluta fokusera på utsidan och lägg mer fokus på insidan. Mår du bra på insidan och mår bra i dig själv kommer du också stråla därefter!

En fredagskväll unnar jag mig gärna?
Ett glas rött vin, kött med ugnsstekt potatis, och en stor portion glass!

Min favoritfrukost?
Havregrynsgröt med bär och kaseinfluff, mums! Och bananpannkakor/proteinpannkakor såklart! ;)

Detta skulle jag vilja utöva?
Jag skulle vilka komma tillbaka till boxningen, och simhallen som renoveras öppnar om två veckor så förhoppningsvis kan jag börja simma igen! wooho!

Så sover jag?
Åh, sömnen är nog min svaghet. Jag försöker lägga mig vid 22, men lägger mig oftast vid 23, somnar kanske vid 23.30 och vaknar 06.00 varje morgon (oftast). 6-7 timmar sömn per natt, illa men jag jobbar på det! :D

Detta klarar jag mig inte utan:
Min sambo, vår underbara lägenhet, micro på jobbet (så jag kan göra min gröt, haha), OCH såklart allt annat som förgyllar mina dagar (haha tråkigt svar). 

Där tränar jag helst?
Gymmet, dock hade jag önskat att var 20 graders värme och utomhusgym! ;)

Detta tränar jag allra helst i?
Långa svarta/snyggt mönstrade tights, med ett snyggt svart tight linne och en adidas-träningströja eller skön hoodie som jag har på mig vid uppvärmningen och ett par snygga stabila skor, älskar mina Asics White Noise :D

Hälsa för mig...
är när man känner att man mår bra fysiskt och psykiskt och när livet känns tryggt och balanserat, dvs att man kan återhämta sig i sin vardag och känna lycka i sig själv och när man gör olika saker. Hälsa för mig är att kunna acceptera och förstå sig själv i vem man är och var man befinner sig, dvs att man känner sig nöjd med sig själv och sin tillvaro. Det innebär att man inte ska skapa stress och bestraffningar om man känner sig dålig en dag, eller sugen på något "onyttigt" med mera. Hälsa för mig är när man känner glädje inför träning och att äta hälsosamt, inte för att man måste tvinga sig själv till det.

Därför tränar jag?
Träning får mig att bli avslappnas, sova bra, känna mig stark och snygg samt jag älskar utmaningar!! :D

Likes

Comments

Online Coaching

Hej finisar, det har inte varit något bloggande i helgen eftersom jag kände för att "släppa allt" och koppla av. Det har varit så mysigt och jag känner mig så laddad inför veckan. 

 

Min underbara helg

 

När vi har "sovmorgon" här hemma brukar vi oftat göra jättegoda frukostar på helgen. I lördags gjorde vi matig omelett med massvis med grönsaker och korv med hög kötthalt (mums!), och i går blev det nyttiga bananproteinpannkakor med goda tillbehör och en liten lyxig knäckebrödsmacka med lagrad ost och fikonmarmelad (vilken explosion!). Frukost/brunch framför en skön TV-serie är ju ett måste under hösten! Det får mig att verkligen koppla av och mysigt är det dessutom! :)

 

Jag har även fått en förfrågan om PT-coachning online som jag har valt att påbörja. Som det ser ut nu så kommer jag inte att köra under hösten eftersom jag själv har annat som jag vill satsa på, t.ex. youtube och min egen dietperiod. Igår kväll satt jag och gjorde ett kostschema till min klient som startar redan i dag/ i morgon. Min klient är jätteduktig så det kommer bli jättebra! Förutom det börjar min egen diet nästa vecka på söndag, så det ska bli jätteroligt. Jag har ju väntat så länge nu (2 månader!). Nu ska jag bara kolla av med en vän/min sambo om någon av de kan kolla igenom min formcheck då det är det som jag behöver. Ska jag "kontrollera" mig själv så kan jag lätt "hoppa över" dessa (that's me, hehe). 

Likes

Comments

 

Torsdag. Jag har tagit ledigt från jobbet för att spendera tiden med sambo och familj. Efter en mysig sovmorgon och underbar frukost har vi packat ihop våra saker och åker upp mot Norrland för att träffa familjen. Åh vad det ska bli mysigt. Jag kommer dessvärre inte fokusera på bloggen så mycket under denna och nästa vecka eftersom att jag behöver samla lite inspo, träna på att göra videos med mera, men såklart kommer jag tillbaka med grymma inlägg. Ha en fin vecka nu, puss och kram! xx

Likes

Comments