Header

Kost & Diet

DSC_6041 DSC_6045

 

Food-prep'at och klart! :D Personligen tycker jag det är skönt att ha matlådor för 2-3 dagar klara. Då kan fokus ligga på annat än att laga mat om eftermiddagarna/kvällarna. Speciellt vid träning efter jobbet så är vi hemma igen vid 19/20-tiden. Att laga mat då är inte helt optimalt, speciellt om man är sådär (super)hungrig efter träningen (och jobbet såklart). Jag äter ju även ett mellanmål mellan lunch och träningen och ca 45-30 min innan träningen äter jag ett litet pre-workoutmål. Dock gjorde jag inte alla matlådor idag utan vissa blev över från helgens matlagning. Till dessa matlådor har jag även gjort en stor grönsallad med tomat och gurka. Dessutom brukar jag förbereda frukosten dagen innan som består av havregrynsgröt, ibland med massa bär och ibland med kanel. Kombinerar med något proteinrikt till gröten, t.ex. ägg, kaseinprotein eller vassleprotein. Då tar jag med mig frukosten till jobbet, värmer den och äter den medan jag läser mina mail på jobbet. Gröt går jättebra att tillaga dagen innan för att sedan värma den dagen efter. Inte minst så tar jag med mig ett paket ägg till jobbet som jag äter till mellanmål/frukost. Kokta eller okokta som jag sedan tillagar. Jag brukar variera även där! :)

 

Veckans matlådor (alla lådor syns dock inte på bild):

- kycklingfärsbiffar med sötpotatis och grönsaker
- saffranspaella med skaldjur och kyckling
- köttbullar med potatis och broccoli
- kycklingwook med wookgrönsaker och ris
- kycklingfilé med sötpotatis och broccoli

 

Hur mumsigt! :) Variation men ändå samma "kostplan", dvs lika stor andel kolhydrater, proteiner och fetter som planerats trots den stora variationen mellan kött och tillbehör. Men lite matte, kreativitet och vilja så kan det bli super att äta enligt kostplanerna. Eat according to your gols! :D Nu ska jag avnjuta ett gott te och sen gå och lägga mig! xx // D

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - Click here

Likes

Comments